4evergreen Reningsverk

Webbdesign och webbanalys

Vattendelare för kundgrupper

4evergreen vänder sig till allt från privatpersoner till kommuner. Därefter skapade vi en vattendelare som lotsar kunden till anpassade sidor till respektive kundkategori. Genom att klicka sig in på rätt kundkategori visas kundanpassade bilder och ett produktutbud anpassat till kundgruppen.

Besök hemsidan

Mobilanpassad hemsida

Hemsidan skapades givetvis med mobilanpassad kodning vilket gör att hemsidan anpassar sig automatiskt efter enheten man surfar med. Detta underlättar enormt vid kontaktförfrågningar eftersom länkar till telefonnummer och mejl automatiskt triggar respektive app i en smartphone. Eftersom skärmarna på mindre enheter gör att mindre information får plats anpassar sig hemsida därefter. Exempelvis hamnar den viktigaste informationen högst upp och menyen byter till en enklare dropdown-meny.Detta gör att hemsidan ser sitt bästa ut på alla möjliga skärmar med olika upplösningar.

Produktanpassade färger

För att tydliggöra olika produktkategorier jobbar 4evergreen med olika färger för varje produktkategori. Till exempel används en grön nyans i all marknadsföring av reningsverk medan en lila färg används för att profilera dricksvattenrening. För att detta skulle genomsyra hela hemsidan anpassade vi färgen på huvudmenyn till respektive produktkategori. Accentfärgen på hela huvudmenyn ändrar sig alltså för att matcha respektive produkts profilfärg.

Besök hemsidan
22
Antal sidor
35
Dagar att skapa
450
Besökare om dagen

Om du gillar detta projekt, ta en sekund och dela med dig!