Att skapa en hemsida är ofta ett naturligt första steg när man startar en verksamhet. En hemsida är oftast aktuell redan från första början eftersom det är en viktig plattform som kunder använder för att söka information. Det viktigaste vad gäller hemsidan är att fundera på vilken funktionalitet som behövs för just er verksamhet. Hur mycket information behöver kunderna veta för att kunna fatta ett informerat beslut? Behöver ni kunna ta emot bokningar eller förfrågningar direkt på hemsidan? Detta påverkar givetvis budgeten för framtagandet utav er hemsida.

Även den grafiska profilen bör hållas i åtanke från början. Färg och form spelar naturligtvis en avgörande roll när logotyp och hemsida skall designas. Viktigt är att ert företags grafiska profil avspeglar er verksamhet och dess värderingar. Ta gärna kontakt med oss på ett tidigt skede så kan vi tillsammans arbeta fram en säljande hemsida för just ditt företag. Vi hjälper er analysera vad som fungerar för just ert företag.

Vi förstår vikten av att hålla en budget och lämnar därför alltid ett konkret prisförslag innan vi sätter igång. På så vis slipper ni som kund oroa er för några överraskningar.

När det är dags att börja skapa hemsidan tar vi ett gemensamt planeringsmöte där vi fastställer exakt vilka funktioner som skall ingå i er hemsida. Vi bestämmer ungefär hur många sidor som skall skapas och vilken grundläggande struktur som hemsidan skall ha. Vi diskuterar igenom en budget och har den i åtanke när vi diskuterar olika funktioner som bokningsformulär eller CRM-integration. En egen design som passar just ert företag ingår alltid.

Efter planeringsmötet kan vi ge ett exakt prisförslag. Vi skickar en skriftlig offert inom 24 timmar via e-post som ni kan ta ställning till. Så fort ni godkänt offerten sätter vi igång med att skapa er nya hemsida. Vi registrerar domännamn och lägger upp webbhotell vid behov. Redan dagen därpå brukar hemsidan vara tillgänglig på internet och ni kan börja följa arbetets gång.

Efter planeringsmötet kan vi sätta ingång direkt med att skapa hemsidan. Vi laddar upp de nödvändiga filerna till webbhotellet och installerar CMS-verktyget, teman och tillägg.Ett perfekt sätt dela filer, bilder och texter är att använda sig av tjänsten Dropbox. Vi hjälper er skapa ett Dropbox-konto så att vi lätt kan dela bilder och filer för användning på hemsidan.

Vi skapar en struktur med sidor enligt den struktur vi kommit överens om. Vi skapar även en grundläggande layout på sidorna så att ni kan se exakt var text skall läggas in. På så vis blir det enklare för er att veta vilka texter som behövs.

Medan vi skapar hemsidan så går det utmärkt att följa utvecklingens gång live på internet. Det är bara att mejla text eller eventuella synpunkter så ändrar vi det på hemsidan.

Efter hemsidan är färdig så får ni chansen att titta igenom den i lugn och ro. Hittar ni några ändringar så genomför vi dem direkt. När ni är nöjda så erläggs slutbetalningen varpå ni erhåller inloggningsinformationen till er hemsida och den lanseras till den slutgiltiga domänen.

Nu är det även dags att börja analysera vilka sökord som är viktigast för placeringen på Google. Vi lägger in nyckelord som Google använder för att kategorisera hemsidan och som avgör sidans placering i sökresultat. Vi släpper även hemsidan på Google, eftersom den varit spärrad för Google under utvecklingstiden.

När hemsidan är klar så går vi igenom den tillsammans och vi lär er grunderna i hur man uppdaterar den. Ni har alltid tillgång till din hemsida direkt på internet och kan redigera den när som helst – var ni än är. Ni kan lägga in nyheter eller erbjudanden även när ni är på resande fot!

Kommer ni ha regelbundna uppdateringar och vill slippa tänka på det praktiska? Köp en webbmastertjänst så tar vi hand om uppdateringen av er hemsida. Det räcker då med att skicka ett e-postmeddelande med er nyhet så uppdaterar vi er hemsida redan samma dag, oftast inom några timmar. Webbmastertjänsten kostar från 495 kr/månad exkl. moms.